23 marec 2009

Aiguille du Midi - Eugster Direct

Ker je bila vremenska napoved za Centralne Alpe dobra, smo v ponedeljek proti Chamonixu odšli Beno Vajdič, David Lešnik in jaz. V ponedeljek popoldne smo naredili kratek ogled mesta in  nato odšli v hostel. Za cilj smo si izbrali smer Mac IntyreColton v Jorassih.

V torek smo okoli enajste ure z vlakom odšli proti Montenversu od tam naprej pa proti bivaku Leschaux, ki je izhodišče za plezanje v Jorassih. Ko odprem vrata od bivaka vidim, da je že skoraj poln. Pred nočjo pa ljudje še kar prihajajo v bivak, zato si moramo izboriti prostor za spati. Naslednji dan ob štirih štartamo od bivaka proti steni. Ker smo bili brez smuči se nam udira tudi do pasu, zato na polovici dostopa obrne Beno z Davidom pa nadaljujeva z gaženjem ki nama pobira moč in voljo. Ker sva do pod stene potrebovala več kot sedem ur in sva bila izčrpana se odločiva da ne vstopiva v steno ampak odideva nazaj v dolino. V dolini naju pričaka Beno in skupaj odidemo v hostel na večerjo in kozarec rdečega vina. Naredimo plan za naslednji dan.

Zjutraj odhitimo pod severno steno Aig. du Midi in vstopimo v smer Eugster Direct ( IV,5,M, 1000m).

V spodnjem delu smeri je naklonina ledu na nekaj mestih dosegla okoli 70º v glavnem povprečje pa se je gibalo med 40º in 50º. Nato sledi 5 raztežajev strmejšega plezanja kjer je   prevladovalo kombinirano plezanje po ozkih lednih trakovih in tankem ledu, ki je bil na nekaj mestih zelo slab.

Do vrha nato sledi še snežišče, kjer se že močno okrepi veter in nam dodatno popestri celotno turo. Noč prespimo na WC-ju. Zjutraj se z gondolo odpeljemo v dolino na kavo in počasi proti domu.